субота, 7 червня 2014 р.

Завдання з теми «Розв’язування рівнянь» 5 клас

Завдання з теми «Розв’язування рівнянь»   5 клас


1. (Усно). Вказати арифметичну дію замість символу :
1) (різниця) = (зменшуване)(від’ємник);    
 2) (добуток) = (множник)(множник);
3) (сума) = (доданок)(доданок);          
4) (частка) = (ділене)(дільник);
5) (невідомий доданок) = (сума)(доданок);
6) (невідомий дільник) = (ділене)(частка).
7) (невідомий від’ємник) = (зменшуване)(різниця);
8) (невідомий множник) = (добуток)(множник);
9) (невідоме ділене) = (частка)(дільник);
10) (невідоме зменшуване) = (від’ємник)(різниця);
11)(невідома сума) = (доданок)(доданок)(доданок);;
12) (основа)(показник) = (степінь).

2. (Усно). 
Знайти помилки у назвах компонент арифметичних дій і виправити їх, не змінюючи арифметичної дії у виразі:
1) (різниця) – (зменшуване) = (від’ємник);   
2) (добуток) ∙ (множник) = (множник);
3) (доданок) + (сума) = (доданок);                 
4) (ділене) : (частка) = (дільник).
5) (від’ємник) – (зменшуване) = (різниця);   
6) (множник) ∙ (множник) = (сума);
7) (сума) + (сума) = (доданок);                       
8) (ділене) : (дільник) = (остача);
9) (показник) (основа) = (степінь).   
10) (від’ємник) – (різниця) = (зменшуване). 
 
3. (Усно) Розвязати рівняння і перевірити. Якщо потрібно, знайти помилки і виправити їх:
1) х + 2 = 1;   
2) 8 + у = 7;  
3) 9 – z = 10;  
4) 24 a = 8;  
5) 16∙b = 2; 
6) 6:с = 2;
  
4. (Усно) Знайти помилки і виправити їх:
1) х :2 = 1;   2) 8 : у = 4;  3) 9 : z = 10;  4) a – 5 = 8;  5) 8∙b = 2;    6) 9:с = 3;
    х= 2:1;               у = 8∙4;       z = 109;          a = 5+8;        b = 82      с = 93
    х = 2.                  у = 32.         z = 90.            a = 13.        b = 16.         с = 27.       
 5. Розв’язати рівняння і перевірити:
1) 15х + 3х = 18;    
2) 8у + 9у = 17;    
3) 10z – 2z = 16;     
4) 14а - 9a = 25; 
5) 16b + 4b = 80;    
6) 25х -13х = 48;  
7) 15у - 9у = 24;     
8) 22z – 17z = 20. 

6. Розв’язати рівняння і перевірити:
1) 15х + 3х + 2 = 20;     
2) 8у + 9у+7 = 24;         
3) 10z – 2z -4 = 12;     
4) 14а - 9a  - 4 = 21; 
5) 16b + 4b – 8 = 72;     
6) 25х -13х - 12 = 36;    
7) 2+15у - 9у  = 26;     
8) 5+22z – 17z = 25. 

7. Розв’язати рівняння і перевірити:
1) 15∙(х - 3) + 2 = 62;    
2) 8:(9 - у) – 7 = 1;     
 3) 10∙ (z – 2) - 4 = 16;    
4) (50 –а):5 - 8 = 1; 
5) 4 (b + 4) – 8 = 72;    
6) 45 – (2х – 1) = 36;   
7) 2 + (6у – 9)  = 11;   
8) 10∙ (5 – х) - 21 = 29. 

8. Знайти два невідомих числа, якщо відомі  сума та різниця цих чисел:
1) а+D=5,  —аD=3;       
2) а+D=8,  аD=2;        
3) а+D=9, аD=1;       
4) а+D=50,  аD=30; 
5) а+D=82,  аD=6;       
6) а+D=35,  аD=1;      
7) а+D=29,  аD=15;     
8) а+D=60,  аD=40. 


Завдання з теми «Нерівності. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ   НА ЗАДАНІЙ МНОЖИНІ ВІДНОШЕНЬ МІЖ ЧИСЛАМИ».

Приклад-зразок. Знайти невідомий знак нерівності у даному виразі
А) 780720Х787200;   Б) 111Z111
Розв’язання.  Всього існує чотири знаки нерівності:
Множина усіх знаків нерівності: Nє{¹,=,<, ≤, >, ≥}. Зазначимо, що існує елемент у множині розв’язків, який називається порожня множина, який позначається символом {Æ}. Його використовують у випадку, коли жоден із знаків не задовольняє умову. 
Наприклад; (01)Х(1:4), тоді ХÎ{Æ}.
Знак   <  - означає cтрого менше, приклади:  78<79;  79 <790; 777<999, х<0.
Знак ≤ - означає два випадки: менше або дорівнює, приклад  78≤79, 79≤79, х≤2.
Знак   >  - означає cтрого більше, приклади:  90>79;  1000 >990; 1777>999, х>9.
Знак ≥ - означає два випадки: більше або дорівнює, приклад  88≥79, 99≥99, х≥2.

А)Отже, маємо порівняти два числа, які стоять зліва і справа від Х:
780 720 Х 787 200;
Х Î{<} або  ХÎ{≤} або  ХÎ{¹}..
Перевірка:  780 720<787 200  або  780 720787 200;  
Відповідь:  ХÎ{¹,≤; <}.
Б) Отже, маємо порівняти два числа, які стоять зліва і справа від Z:
111 Z 111;
Z ={=} або  Z ={≤} або Z ={}.
Перевірка:  780 720<787 200  або  780 720≤787 200;  
Відповідь:  ХÎ{=; ≤; <}.

Завдання для опрацювання умінь та навичок:
1.     (Усно). У якому з наведених виразів, невідомий символ  Х приймає значення знаку нерівності  >?
1) 2Х7;   2) 722Х772;   3) 100Х720;   4) 72Х72;  5) 7000Х700000;  6) 2222Х222.
2.     (Усно). У якому з наведених виразів, невідомий символ  Z приймає значення знаку нерівності  ?
1) 9Z7;   2) 711Z771;   3) 100Z710;   4) 725Z720;  5) 1000Z10000;  6) 1122Z2211.
3.(Усно). У якому з наведених виразів, невідомий символ  Y приймає значення знаку нерівності  <?
1) 28Y18;   2) 710Y721;   3) 800Y700;   4) 125Y125;  5) 2000Y10000;  6) 5577Y7711.
4.(Усно). У якому з наведених виразів, невідомий символ  Y приймає значення знаку нерівності  ≤?
1) 28Y18;   2) 710Y721;   3) 800Y700;   4) 125Y125;  5) 2000Y10000;  6) 5577Y7711.
5. (письмово). Знайти невідомий знак нерівності у даному виразі
а) 1) 781Х777;   2) 795Y795;      3) 2288Z2288;   4) 12985A12987;    5) (218*)D(219*)
б) 1) (½)Х(1/2)  2) (9/10)Y(1/10) 3) (1/3)Z(2/3);  ;    4) 5A(3/4);                5)   (1/0)D(0/4);  

в) 1) (62)Х(26);     2) (34)Х(43);       3) (62)Х(26);        4) (62)Х(26);           5) (02)Х(01).

Немає коментарів:

Дописати коментар